Vibratie cardan – Cand este de periculos sa mergi cu masina.
Cauze vibratie cardan – Rolul cardanului si intretinerea acestuia
Axul cardanic este raspunzator pentru transferul miscarii de rotatie dinspre cutia de viteze catre grup.
Fiind un element cheie al transmisiei acesta trebuie verificat si intretinut corect ca orice alta piesa din componenta autoturismului.
Nu de multe ori au trecut prin service clienti care cer acest lucru.
Da, gresarea si verificarea acestuia este o necesitate, acolo unde este posibil acest lucru.
Dat fiind faptul ca axul cadanic se afla in partea inferioara a autoturismului, acesta este expus condițiilor carosabilului. Acest lucru nu este de neglijat si prin urmare este bine sa treceti cardanul pe lista de verificari ale mecanicului dvs.
Cauze vibratie cardan
Montare incorecta
De preferat inainte sa verificati cardanul masinii dvs este bine sa va luati masuri de precautie.
Foarte important este sa dati semne partii culisante. In acest fel nu riscati sa descentrati axul cardanic in momentul verificarii culisantei.
In asa fel puteti monta culisanta pe canelurile corecte pe care a fost facuta echilibrarea de fabrica.
Culisantele pot avea semne de fabrica dar se poate intampla ca acestea sa nu existe sau sa nu le puteti identifica.
Deci foarte important „Da-ti semne culisantei”
Defect piese componente
Uzura cruci
Crucile sunt problema de cele mai multe ori, acestea nu se intretin si prind joc in pastile.
Acest lucru duce la deteriorarea acestora si pot produce vibratii.
Teava stramba
Teava deteriorata in accident frontal sau lovirea acestuia pe dedesubtul masinii.
O teava lovita sau stramba duce la trepidatii in timpul mersului. Totodata un impact frontal poate provoca blocarea culisantei.
Suport intermediar gripat
Suportul intermediar cu flansa de cauciuc rupta sau crapata. Pierderea elesticitatii sau intarirea acestui poate fi unul dintre motivele producerii dezechilibrului axului cardanic.
Culisanta blocata
Culisanta este un ansamblu foarte important pentru bunul mers al autoturismului.Aceasta are rolul de a „regla” lungimea cardanului in functie de greutatea autoturismului. In cazul unui joc in canelurile acesteia pot aparea socuri la plecare iar blocarea culisantei duce la ruperea suportului intermediar.
Cand nu este indicat sa mergeti cu masina
Culisanta in lipsa gresarii se poate bloca urmand sa creeze presiune pe rulment si cruci.
In acest caz nu este indicat sa mai mergeti cu masina.
Socurile produse de cruci si rulmenti pot fi periculoase atat pentru cardan cat si pentru cutia de viteze sau grup.
Cu cat bataia se simte mai tare cu atat pericolul pentru piese sau ansamble este mai ridicat.
Cand aveti astfel de probleme este indicat sa le rezolvati cat mai repede cu putința.
De indicat este sa demontati cardanul si/sau sa l duceti intr un service dedicat cardanelor si sa i verificati starea de funcționare.
Daca tot ajungeti in service iar defectul nu pare sa fie de la cardan cereti gresare cruci si culisanta acolo unde este posibil, daca tot sunteti acolo.
Drumuri bune!